“DISPERSIÓ” Col.lectiu Bigòrnia

 

Bigòrnia: Cinc joieres i un joier del Camp de Tarragona

 

Imma Batalla, Mireia Bonastre,Mireia Calaf, Laura Juanós, Toni Martí, Mar Sánchez

 

Sis projectes singulars que convergeixen en una mateixa concepció de la joieria com una práctica artística on l’elaboració de cada peça esdevé un procés continuat d’experimentació i investigació estètiques.

 

Imma Batalla (Onda, 1972)

www.immabatalla.com   / www.desdelsud.immabatalla.com

“Prefereixo l’austeritat i la sobrietat, a l’excés. Les meves joies són, per tant, senzilles. Ara bé, l’aparent simplicitat de les peces que creo respon a un intens treball de reflexió. La senzillesa que reivindico no és només una senzillesa formal, sinó també de materials en un sentit doble. D’una banda, acostumo a concebre les peces a partir de l’organització d’un reduït nombre d’elements, i per tant també de materials. De l’altra, m’interessa utilitzar materials pobres, materials mancats de la densa presència que caracteritza els metalls nobles.”

 

Pin "Contorns", 2015

Pin “Contorns”, 2015

 

Pin "Contorns Q", 2015

Pin “Contorns Q”, 2015

 

Mireia Bonastre (Pira, 1981)

mireiabonastre.blogspot.com.es/

“La meva finalitat no és fer joieria amb metalls nobles pel sol fet de ser joia. Prefereixo fer nobles els records, si de cas, alguns dels materials utilitzats són preciosos i nobles, però tan sols són per transportar i fer de suport dels sentiments; igual que les diferents tècniques utilitzades, que són eines per seguir transmetent-los. Les meves experiències o vivències; la materialització de quan passa alguna cosa especial en la meva vida, i en el meu entorn, m’inspira i em subjecta el meu treball. “

 

Pin "Defugint a la infància I", 2015

Pin “Defugint a la infància 1”, 2015

 

Pin "Defugint a la infància 3, 2015

Pin “Defugint a la infància 3”, 2015

 

Pin "Defugint a la infància 4" 2015

Pin “Defugint a la infància 4” 2015

 

Mireia Calaf (Tarragona, 1982)

mireiacalaf.blogspot.com

“El meu treball comença per la necessitat de donar-li una intenció de document o experiència vital a la joieria, posant èmfasis a la denúncia i a la transformació. Per això, les joies parlen de temes tan humans com l’amor, les malalties, les addiccions, els conflictes, la violència de gènere…”

 

Fermall "Cadenes", 2015

Fermall “Cadenes”, 2015

 

Penjoll "Cadenes", 2015

Penjoll “Cadenes”, 2015

 

Fermall "Dispersió I", 2015

Fermall “Dispersió I”, 2015

 

Fermall "Dispersió II", 2015

Fermall “Dispersió II”, 2015

 

Laura Juanós (Vila-seca, 1989)

“El sentiment de nostàlgia que provoquen alguns objectes, materials, imatges… m’inspira en els meus treballs. És una barreja de sensacions pensar que, el que tinc entre les mans, ja forma part del passat. En treballar-los em recorre una mena de tristesa i a la vegada emoció, com si cada cop que tanco els ulls, allò que tinc al davant, pogués desaparèixer en aquell precís instant.”

 

Fermall "Esvaint-se 04"

Fermall “Esvaint-se 04, 2014”

 

Fermall "Esvaint-se 4-3", 2014

Fermall “Esvaint-se 4-3”, 2014

 

Fermall "Esvaint-se 01", 2014

Fermall “Esvaint-se 01”, 2014

 

Toni Martí (Móra la Nova, 1976)

tallerwerkstatt.wordpress.com

“Peces-procés sorgides a la recerca d’un camí per plasmar en volums, visions sobre l’entorn post-industrial, el consum sistemàtic , en un format de joieria d’objectes que vol suggerir sensacions o maneres de relació amb el nostre voltant.

Micro col·lecció: Manilles. Manilles són dues peces que ens parlen de l’esclavatge, fet encara present al segle XXI. Són dues peces que refereixen a dos extrems de la mateixa cadena: les víctimes i els botxins.”

 

Penjoll-objecte "Manilla I", 2015

Penjoll-objecte “Manilla I”, 2015

 

Penjoll-objecte "Manilla II", 2015

Penjoll-objecte “Manilla II”, 2015

 

Mar Sánchez (Toreno-León, 1963)

www.marsanchezjoyas.com

“Mentre mengem, caminem o treballem, hi ha moltes coses que succeeixen que estan més enllà de la nostra percepció. La millor prova d’això podria ser la forma en què aquestes peces van sorgir. Vénen de dibuixos que sòl fer de forma automàtica mentre parlo per telèfon o durant els temps d’espera. Per a mi, al nostre subconscient hi ha autèntiques realitats paral·leles. I aquest és el punt de partida de la línia de treball d’aquestes peces.”

 

Penjoll "Dimensiones Paralelas III", 2015

Penjoll “Dimensiones Paralelas III”, 2015

 

Penjoll "Dimensiones Paralelas VII", 2015

Penjoll “Dimensiones Paralelas VII”, 2015

 

Penjoll "Hiperactividad I", 2015

Penjoll “Hiperactividad I”, 2015

 

 

email

17 Comments on ““DISPERSIÓ” Col.lectiu Bigòrnia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.